Instagram’ın Hikayeler Özelliğinden Sonra Paylaştığı İlk Veriler Ne Anlatıyor?

Instagram yaklaşık bir ay önce hikayeler özelliğini kullanıcılarına açtı. Instagram hikayeler özelliğini kullanıma açtığında, pek çok kişi tarafından Snapchat’in kopyası olduğu eleştirilerini alsa da şirketin paylaştığı veriler bize gösteriyor ki Instagram kullanıcıları bu durumdan rahatsız değil. Şirket yeni özelliğin günde 100 milyon kişi tarafından kullanıldığını duyurdu.

Aslında Instagram hikayeler özelliğinin insanlar tarafından bu kadar çabuk kabul görmesi çok da şaşırılacak bir durum değil. Instagram’ın keşfet kısmıyla birbiriyle alakalı kullanıcıları buluşturuyor olması hali hazırda  Instagram’ı Snapchat’ten bir adım öne çıkarıyordu. Bir de Instagram hikayelerinin Snapchat’e göre daha hızlı yüklenmesi, coğrafi etiket, filtre ve çok daha fazla takipçiye ulaşma imkanı aradaki farkın biraz daha açılmasına sebep olmuş gibi duruyor. Üstelik Instagram paylaşımları etkileşime girmek konusunda daha başarılı.sensortower(1)

Tüm bunlara rağmen unutmamak gerekir Snapchat gerek fotoğraf filtresi özelliğiyle gerekse kullanıcılar arasındaki ikili paylaşımlardaki farklılığıyla hala  kullanıcılarına farklı bir deneyim sunuyor. SensorTower şirketinin bizimle paylaştığı veriler de gösteriyor ki Snapchat’in farklı olduğu noktalar kullanıcıları için oldukça önemli. Bu verilere göre Instagram Hikayeler’in Snapchat kullanımına henüz olumsuz bir etkisi olmamış.

Geçtiğimiz bir ayda Instagram’ın hamlesi Snapchat’i çok etkilememiş gibi görünüyor. Ancak Instagram’ın bu hamlesi olmasaydı da Snapchat sadece farklı filtrelerin olduğu bir uygulama olma yolunda ilerliyordu. Uzun vadede Snapchat’in vermesi gereken ciddi kararlar varmış gibi duruyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir