Pokemon Go: Geleceğin Sosyal Yaşamına Dair Bir Önizleme

Pokemon geçtiğimiz son birkaç haftadır her yerde. Bu toplu takıntı insanların Güvenpark, Altınpark, Eymir Gölü, Seymenler Parkı gibi yerlerde oradan oraya koşup nadir bulunan Pokemonları toplamalarına ya da bilgisayar korsanlığı yüzünden servis dışı kalmalarına sebep oluyor. Öyle görünüyor ki dünya bu oyun için çıldırıyor. Ancak, buna başka bir bakış açısı getirmek de mümkün.

wersm-pokemon-go-analysis-657x360

Pokemon şu an kullandığımız sosyal medya ıvır zıvırlarını popülerize eden ilk oyun. Pokemon tek bir oyunla ve tek bir uygulamayla diğer birçok pazarlama uzmanının başarmak için uğraştığı çevrimiçi/çevrimdışı karmaşık yapıyı yaygınlaştırmada başarılı oldu.

Sosyal Medya ve dijital pazarlama alanında çalışanların çoğu bunu not almalı çünkü Pokemon’un başarısının temeli şu iki ekosistemin birleşmesinde yatıyor: çevrimdışı ve çevrimiçi. Birçok insan oyunun ne Artırılmış Gerçeklik ne de Sanal Gerçeklik olmadığından şikayet etse de oyun yine de gerçekliği artırmak ve hatta değiştirmek için gerekli teknolojiyi kullanıyor. Sosyal Medya platformları bir süredir bu değişikliklerin ipuçlarını veriyordu. Hem Facebook hem de Youtube başlıklarında ve 360 derece video ve fotoğraf odaklı içeriklerinde buna büyük ölçüde yer veriyordu. Ancak bu gemi batmış ve henüz çıkamamış gibi görünüyor.

Bunun için birçok neden var ama ana sebebinin markaların büyük çoğunluğunun sosyal medya platformlarının teklif ettiği bütün o ilgi çekici teknolojilere gömülmek istememesi. Yenilik yapıp gündemi değiştirecek markalar her zaman olacaktır ama geri kalanı buna yatırım yapmaz, inanmaz ya da anlamaz çünkü markalar özellikle yeni teknolojiler söz konusu olduğunda etkileşimi en çok alabilecekleri ve bunu da en basit yolla yapabilecekleri teknolojiyi seçer.

O halde akıllara Pokemon, herkesi akıllı telefon ekranlarının karşısına geçirecek ne yaptı sorusu geliyor. Cevaplardan biri Niantic’in oyunu içgüdüsel yapması ki bu da oyun denince kablolar, ledler ve karmaşık şeyler düşünen birçok kişi için büyük bir başarı. Başka bir deyişle, Pokemon teknolojiyi eğlenceli ve ulaşılabilir bir hale getirdi.

Bunun üstüne Pokemon Go akla gelmeyeni yaptı ve oyun oynamayı da “gerçekten” sosyal hale getirdi. Oyun insanları dışarı çıkmaya, dünyayı keşfetmeye, diğer kullanıcılarla tanışmaya ve yarışmaya ya da sadece Pokemon toplamaya teşvik ediyor. Oyun ayrıca GoChat adlı resmi mesajlaşma uygulamasını da yayınladı. GoChat oyuna bölgesel olarak ya da Pokestop alanı içerisinde bir topluluk görüntüsü veriyor.

GoChat, oyuncuların sadece diğer pokemon eğiticileriyle direkt mesaj yoluyla iletişim kurmasına değil oyuncuların bölgesel grup konuşmalarına dahil olmasına da izin veriyor. Oyunda da olduğu gibi, Pokestoplar haritadaki raptiyeler ve oyuncular raptiyelerle belirlenmiş bu sınırlara dahil olup sohbet edebiliyor.

Sonuç olarak, Pokemon karmaşık teknolojiyi basit hale getirip eğlenceli ve herkesin bildiği bir oyun haline geldi ve daha ilerisi için gerçek ve sanal dünyanın yakınlaşmasına katkı sağladı.

Kaynak: http://wersm.com/what-pokemon-go-teaches-us-about-the-future-of-social/

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir