Reklamda yeni mecra: Facebook Messenger

Evet yanlış okumadınız. TechCrunch’ın bugün paylaştığı habere göre Facebook 2016 ikinci çeyreğinde markaların Messenger aracılığı ile, potansiyel müşterilerine reklam göndermesini sağlayacak.

Fakat markalar herkese reklam gönderemeyecek. Markaların Facebook Messenger üzerinden, reklam göndereceği kişi ile önceden iletişime geçmiş olması gerekecek. Sadece daha önce Messenger üzerinden yazıştığınız bir marka size reklam gönderebilecek. Böylece Facebook kullanıcıları alakasız reklamlardan korunmuş olacaklar ve markaların kullanıcılara reklam gönderebilmesi onlarla sohbet etmeleri gerekecek. Ayrıca bu sayede hem markalar kişiler ile diyalog kurarak onlarla aralarında bir bağ geliştirebilecekler, hem de kullanıcılar “spam” derdi yaşamayacaklar.

Facebook şimdiden bu özellik için bir link geliştirmiş bile: “fb.com/msg/sirketadi”. Bu linki müşterilerine göndererek onlarla sohbet başlatabilecekler. Link sayesinde kullanıcılar markalar ile sohbet edebilecek ve bu sohbetin başlatılması ile markaların reklam göndermesine izin verilecek. Henüz test aşamasında olan özellik eğer testten geçerli not alamazsa uygulamaya konmayacak.

Bizce Facebook’un böyle bir özellik geliştirmiş olması hem Facebook, hem markalar, hem de Facebook kullanıcıları açısından çok iyi oldu. Messenger bu sayede Facebook’a güzel bir gelir getirecek gibi duruyor. Markalar da potansiyel müşterileri ile aralarında doğru bir iletişim tekniği sayesinde bağ oluşturabilecekler, bu da markaların kişilerin aklında kişisel ve özel bir yer kazanmasını sağlayacak.

Son olarak, eğer bu özellik onay alırsa umarız böyle manzaralar ile karşı karşıya kalmayız 😀

 

konadurumbegen

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir